Cornelia Szabó-Knotik / Barbara Boistits (Hg.) „Wahrheit bis zur Grausamkeit“. Internationales Hugo Wolf Symposium Graz / Slovenj Gradec / Ottawa, November 2003 2008, ISBN 978-3-7069-0490-2, ISSN 1016-1066, 318 S., brosch. €-A 25,30 / €-D 24,60
Primož Kuret: Hugo Wolf’s Cultural Background during His Childhood and Youth + Irene Suchy: Hugo Wolf und seine Mäzene und Mäzeninnen + Andreas Dorschel: Arbeit am Kanon. Zu Hugo Wolfs Musikkritiken + Benjamin M. Korstvedt: Music Criticism as Cultural Text. The Case of Hugo Wolf + Manfred Osten: „Wahrheit bis zur Grausamkeit“. Hugo Wolfs Goethe-Vertonungen oder der Komponist als Psychologe der Poesie + Amanda Glauert: Hugo Wolf and the Lyric as Battleground + Hartmut Krones: Zur Tradition der musikalischen Rhetorik im OEuvre Hugo Wolfs + Margret Jestremski: „In the Heat of Creativity”? Strategies in Hugo Wolf’s Compositional Process + Heather Platt: Brahms, Wolf, and the Girls + Harald Krebs: Text-Expressive Functions of Metrical Dissonance in the Songs of Hugo Wolf + Harry E. Seelig: Hans Adam – Goethe’s Parodistic Creation Myth. A Parody Parodied by Hugo Wolf and Richard Strauss + Jürgen Thym: Discovering ‘Musical Impressionism’ by Way of Eichendorff and Schumann. Wolf and Pfitzner at the Threshold + Paul A. Merkley: Musical Representation of Stimmung and Expansion of Individual Consciousness. through Space and Time in settings of Eichendorff by Wolf and Pfitzner + Don McLean: Berg at the Window, Wolf at the Door. Vistas and Thresholds on Un-common Ground + Susanne Kogler: Hugo Wolfs Vokalkompositionen und das gegenwärtige Verhältnis von Dichtung und Musik + Kordula Knaus: Feministin auf librettistischen (Ab-)Wegen. Rosa Mayredes Textbuch für Hugo Wolfs „Corregidor“ + Michael Aschauer: Hugo Wolf und die Kammermusik. Kompositionen für die Besetzung Streichquartett + Darja Koter: „It is an honour he is one of our compatriots.” The Reception of Hugo Wolf in Slovenia + Franc Križnar: Repertoire of Hugo Wolf’s Works in Audio Theca – Music Archive of Radio Slovenia